Etykiety

amarantus (1) ananas (1) arbuz (1) awokado (2) banan (11) beszamel (1) bezglutenowe (1) biała fasola (1) biszkopt (1) boczek (1) bułki (2) buraki (2) cebula (11) chia (1) ciastka (4) ciasto (7) ciasto franciskie (1) ciasto francuskie (1) ciasto na słono (1) ciecierzyca (1) cieciorka (1) cynamon (4) cytryna (3) czarna porzeczka (1) czekolada (5) czosnek (7) deser (14) dietetyczne (3) dukan (3) dynia (2) fistaszki (1) gorgonzola (2) grill (1) jabłka (4) jabłko (3) jagody (1) jajka (7) jogurt (1) jogurt grecki (3) kapusta (1) karob (1) kasza (1) kasza jaglana (3) kasza jęczmienna (1) kasza pęczak (1) kiwi (3) kokos (1) koktajl (4) koper włoski (1) koperek (2) kruche (1) kurczak (5) lekko (1) łatwe (22) łosoś (1) makaron (3) mango (2) marchew (5) mascarpone (3) masło (1) masło migdałowe (1) masło orzechowe (4) mąka pełnoziarnista (1) mąka razowa (1) mąka sojowa (1) mięso mielone (1) mięta (1) migdały (1) miód (2) mleczko kokosowe (2) mleko (1) mleko migdałowe (1) muesli (1) nektarynka (1) obiad (3) oliwa z oliwek (3) orzechy (1) orzechy włoskie (1) orzeszki ziemne (1) ostra papryka (1) ostropest plamisty (1) otręby (5) owoce goji (2) papryka peperoni (1) pierniczki (1) pietruszka (4) pizza (2) Płatki owsiane (2) pomarańcza (1) pomidor (3) pomidory (2) por (1) rodzynki (3) ryż (1) rzeżucha (4) rzodkiewka (1) sałata (1) sałatka (3) seler (3) seler naciowy (3) ser (3) ser feta (1) ser mozzarella (1) serek wiejski (1) sernik (1) sezam (4) siemię lniane (1) słodkie (5) słonecznik (4) soczewica zielona (1) szałwia hiszpańska (1) szczypiorek (1) szpinak (5) szybkie (3) śledzie (1) śliwka (1) tofu (1) tort (1) truskawki (4) tuńczyk (5) twaróg (1) wegańskie (1) wegetariańskie (2) wędzony kurczak (1) wino (2) wiśnie (2) zdrowe (4) ziemniaki (2) żółty ser (1) żurawina (2)

piątek, 14 grudnia 2012

Sałatka z tuńczykiem, porem i pomidorem

Zrobiło się ze mną źle! Wiecznie chce mi się spać, nie mam na nic siły ani energii i czuję się jak kulka... Czas się za siebie znów wziąć! Dzień znów zaczynam od koktajlu, np banan zmiksowany z naturalną maślanką, a do sosu zamiast makaronu albo ryżu dokładam otręby. W ciągu dnia piję znów Yerba mate i energia mi wraca! Dzisiaj zdałam sobie sprawę, że całą wieczność nie jadłam tuńczyka, więc dziś Sałatka z tuńczykiem, porem i pomidorem!



Składniki:


  • 2 puszki tuńczyka (w zalewie)
  • pół pora (z białą częścią)
  • 1 pomidor
  • 2 łyżki majonezu
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

Tuńczyka odsączamy z zalewy (ja nawet odcisnęłam) i przekładamy do miski.
Por kroimy w drobną kostkę i dokładamy do tuńczyka. Dokładamy majonez i mieszamy.
Ja wiem, że majonez nie brzmi dobrze w kontekście "brania się za siebie", ale nie ma go dużo, a tuńczyk z jogurtem naturalnym nie jest moją ulubioną kombinacją smakową ;)
Jeśli zostawimy sałatkę na tym etapie to nie trzeba jej nawet doprawiać! Posmakowałam i miała bardzo bogaty smak. Była jednak trochę sucha, więc pomidor okazał się idealnym nawilżaczem ;)
Obieramy pomidora ze skórki i kroimy w około pół centymetrową kostkę, przy okazji pozbywając się nadmiaru wody. Sałatka miała być bardziej wilgotna, ale nie wodnista;)
Przyprawiamy odrobiną soli i pieprzu i gotowe!
Można zajadać samą, albo z kawałkiem pełnoziarnistego pieczywa. Pyszna jest też z gotowanym jajkiem.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Uwielbiam tuńczyk, i już ślinka mi leci na myśl jak będę jadła ta sałatkę. Super prosta i szybka. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio na nowo odkryłam jak dobry jest tuńczyk :) Muszę spróbować Twojej propozycji! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam takie zestawienie, jest pyszne! :)

      Usuń