Etykiety

amarantus (1) ananas (1) arbuz (1) awokado (2) banan (11) beszamel (1) bezglutenowe (1) biała fasola (1) biszkopt (1) boczek (1) bułki (2) buraki (2) cebula (11) chia (1) ciastka (4) ciasto (7) ciasto franciskie (1) ciasto francuskie (1) ciasto na słono (1) ciecierzyca (1) cieciorka (1) cynamon (4) cytryna (3) czarna porzeczka (1) czekolada (5) czosnek (7) deser (14) dietetyczne (3) dukan (3) dynia (2) fistaszki (1) gorgonzola (2) grill (1) jabłka (4) jabłko (3) jagody (1) jajka (7) jogurt (1) jogurt grecki (3) kapusta (1) karob (1) kasza (1) kasza jaglana (3) kasza jęczmienna (1) kasza pęczak (1) kiwi (3) kokos (1) koktajl (4) koper włoski (1) koperek (2) kruche (1) kurczak (5) lekko (1) łatwe (22) łosoś (1) makaron (3) mango (2) marchew (5) mascarpone (3) masło (1) masło migdałowe (1) masło orzechowe (4) mąka pełnoziarnista (1) mąka razowa (1) mąka sojowa (1) mięso mielone (1) mięta (1) migdały (1) miód (2) mleczko kokosowe (2) mleko (1) mleko migdałowe (1) muesli (1) nektarynka (1) obiad (3) oliwa z oliwek (3) orzechy (1) orzechy włoskie (1) orzeszki ziemne (1) ostra papryka (1) ostropest plamisty (1) otręby (5) owoce goji (2) papryka peperoni (1) pierniczki (1) pietruszka (4) pizza (2) Płatki owsiane (2) pomarańcza (1) pomidor (3) pomidory (2) por (1) rodzynki (3) ryż (1) rzeżucha (4) rzodkiewka (1) sałata (1) sałatka (3) seler (3) seler naciowy (3) ser (3) ser feta (1) ser mozzarella (1) serek wiejski (1) sernik (1) sezam (4) siemię lniane (1) słodkie (5) słonecznik (4) soczewica zielona (1) szałwia hiszpańska (1) szczypiorek (1) szpinak (5) szybkie (3) śledzie (1) śliwka (1) tofu (1) tort (1) truskawki (4) tuńczyk (5) twaróg (1) wegańskie (1) wegetariańskie (2) wędzony kurczak (1) wino (2) wiśnie (2) zdrowe (4) ziemniaki (2) żółty ser (1) żurawina (2)

piątek, 2 marca 2012

Pizza otrębowa

Używam otrębowego ciasta, tak jak poprzednio i generalnie pizza mogłaby być dietetyczna, ale tym razem użyłam zwykłego żółtego sera. Zatęskniłam za ciągnącą substancją na pizzy ;) Oprócz tego dodałam pastę z suszonych pomidorów z oliwy i polałam sosem czosnkowym z dodatkiem majonezu, za co może niektórzy chcieliby mnie pochlastać, ale lubię sos czosnkowy z majonezem nic na to nie poradzę :)



Składniki:


Ciasto:


  • 6 łyżek otrębów owsianych
  • 2 łyżki skrobi (lub mąki kukurydzianej)
  • 1/5 szklanki mleka
  • 1/3 - 1/2 małego opakowania drożdży (czyli 15-20gram)
  • szczypta cukru dla drożdży
  • 1 jajko (najlepiej małe)



Sos:



  • dwie łyżeczki przecieru pomidorowego
  • łyżeczka pasty z pomidorów suszonych
  • ciepła woda
  • sól, pieprz, ostra papryka


Dodatki:


  • mała cebula
  • tuńczyk z puszki (w sosie własnym)
  • kapary (ok 1 łyżki)
  • ser żółty
  • oregano
  • bazylia


Przygotowanie:


Otręby mielimy na puch (tym razem zmieliłam tylko połowę, druga część została w całości). Drożdże wkładamy do kubeczka z ciepłym (ale nie za gorącym, bo "zabijemy" drożdże!) mlekiem z cukrem i odstawiamy do wyrośnięcia. Świeże drożdże często zastępuję suchymi drożdżami, wsypuję pół opakowania i całe to rozpuszczanie drożdży w mleku mam z głowy ;)

Mieszamy drożdże z otrębami, solimy odrobinę, dodajemy jajo i skrobię/mąkę, mieszamy i na blachę!



Na ciasto wykładamy sos. Maziamy tak, żeby całe ciasto było nim pokryte łącznie z brzegami.


Na sos pokrojona w kostkę cebula i odsączony z zalewy tuńczyk. Kapary można rzucić na pizzę w całości, albo lekko pokroić. Posypujemy oregano i bazylią i kładziemy starty lub pokrojony ser.


Nastawiamy piekarnik na 180 stopni, na "dół" przez pierwsze 15 minut i na "górę i dół" przez kolejne 5-10 minut.


Na sos czosnkowy potrzebujemy pół dużego kubełka jogurtu naturalnego, dwie łyżeczki majonezu (u mnie Pomorski), dwa ząbki czosnku, sól i pieprz. Czosnek przeciskamy przez praskę i mieszamy wszystkie składniki.


Smacznego!

4 komentarze:

  1. Na pewno wypróbuję ten otrębowy spód! Świetny pomysł, nawet w towarzystwie sera :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już nie robię tradycyjnego ciasta odkąd wypróbowałam otrębowe :)

      Usuń
  2. Mozzarella się ciągnie i jest mniej kaloryczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za sugestię :)
      Smak jednak też jest ważny, mozzarella jest bardzo delikatna ;)

      Usuń