Etykiety

amarantus (1) ananas (1) arbuz (1) awokado (2) banan (11) beszamel (1) bezglutenowe (1) biała fasola (1) biszkopt (1) boczek (1) bułki (2) buraki (2) cebula (11) chia (1) ciastka (4) ciasto (7) ciasto franciskie (1) ciasto francuskie (1) ciasto na słono (1) ciecierzyca (1) cieciorka (1) cynamon (4) cytryna (3) czarna porzeczka (1) czekolada (5) czosnek (7) deser (14) dietetyczne (3) dukan (3) dynia (2) fistaszki (1) gorgonzola (2) grill (1) jabłka (4) jabłko (3) jagody (1) jajka (7) jogurt (1) jogurt grecki (3) kapusta (1) karob (1) kasza (1) kasza jaglana (3) kasza jęczmienna (1) kasza pęczak (1) kiwi (3) kokos (1) koktajl (4) koper włoski (1) koperek (2) kruche (1) kurczak (5) lekko (1) łatwe (22) łosoś (1) makaron (3) mango (2) marchew (5) mascarpone (3) masło (1) masło migdałowe (1) masło orzechowe (4) mąka pełnoziarnista (1) mąka razowa (1) mąka sojowa (1) mięso mielone (1) mięta (1) migdały (1) miód (2) mleczko kokosowe (2) mleko (1) mleko migdałowe (1) muesli (1) nektarynka (1) obiad (3) oliwa z oliwek (3) orzechy (1) orzechy włoskie (1) orzeszki ziemne (1) ostra papryka (1) ostropest plamisty (1) otręby (5) owoce goji (2) papryka peperoni (1) pierniczki (1) pietruszka (4) pizza (2) Płatki owsiane (2) pomarańcza (1) pomidor (3) pomidory (2) por (1) rodzynki (3) ryż (1) rzeżucha (4) rzodkiewka (1) sałata (1) sałatka (3) seler (3) seler naciowy (3) ser (3) ser feta (1) ser mozzarella (1) serek wiejski (1) sernik (1) sezam (4) siemię lniane (1) słodkie (5) słonecznik (4) soczewica zielona (1) szałwia hiszpańska (1) szczypiorek (1) szpinak (5) szybkie (3) śledzie (1) śliwka (1) tofu (1) tort (1) truskawki (4) tuńczyk (5) twaróg (1) wegańskie (1) wegetariańskie (2) wędzony kurczak (1) wino (2) wiśnie (2) zdrowe (4) ziemniaki (2) żółty ser (1) żurawina (2)

sobota, 11 lutego 2012

Funnel cakes vel. funny cakes!

Na stronach kulinarnych potrafię "przesiedzieć" cały dzień z drobnymi przerwami na herbatę. Są strony na które nie powinnam mieć wstępu... np na . Wygrzebałam funnel cakes i MUSIAŁAM je wypróbować. Przedstawiam Wam drugą próbę zrobienia idealnych funneli. Nie mam pojęcia jaka jest i czy w ogóle jest polska nazwa tych ciastek, dla mnie to będą Funnele :)



Smak i konsystencja kojarzą mi się z faworkami, ale może to dlatego, że zbliża się tłusty czwartek :)
Moja mama powiedziała że są śmieszne, stąd "funny cakes" :)

Proporcje składników są takie niespotykane, bo przeliczone z miar używanych w Stanach, gdyby ktoś chciał po amerykańsku to link do przepisu podałam wyżej :) Trochę go spolszczyłam, bo 'lemon zest' nigdzie u nas nie widziałam i zastąpiłam go skórką cytrynową.

Składniki:


  • 375g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 65g cukru pudru (5,5 łyżki)
  • 335ml mleka
  • skórka z całej cytryny
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 1 jajko



  • butelka z lejkiem
  • olej do smażenia


Przygotowanie:

Cytrynę trzeba oparzyć, bo wiadomo, że jej skórka jest pokryta różnymi chemikaliami.
Skrobiemy skórkę z cytryny. tylko tę żółtą część i siekamy najdrobniej jak się da. Ja użyłam takiego nożyka do cytrusów:



Otrzymała cytrynowe paski, które posiekałam.

Łączymy suche składniki i mieszamy. Osobno mieszamy mokre składniki, a potem mieszamy je wszystkie razem. Na środek suchych wlewamy mokre i mieszamy od wewnątrz, w ten sposób nie będzie grudek. Można też użyć miksera.

Ciasto musi mieć konsystencję ciasta na naleśniki, musi być lejące.
Najlepiej wymieszać składniki w dzbanku, albo misce z "dzióbkiem" łatwiej będzie przelać masę do butelki.
Kiedy robiłam Funnele za pierwszym razem użyłam rękawa cukierniczego, ale nie był to najlepszy pomysł, rękaw nie był zbyt wysokiej jakości i po eksperymencie musiał wylądować w koszu... Zastąpiłam go wtedy widelcem :) Niedawno udało mi się kupić plastikowe buteleczki na ketchup i musztardę, które są idealne do Funneli :) Znalazłam je przez przypadek w Carrefour i zapłaciłam za nie chyba 2 złote. Lekko ścięłam dzióbek, bo ciasto nie leciało.


W garnku rozgrzewamy olej. Nie musi go być dużo, mi wystarczyły 2 szklanki, to zależy jakiego użyjemy garnka. Kiedy tłuszcz jest już rozgrzany energicznie wyciskamy ciasto z butelki bezpośrednio na gorący olej. Kiedy się lekko zarumieni przewracamy na drugą stronę. trzeba ich pilnować, łatwo mogą się przypalić.


Wykładamy na ręcznik papierowy do odsączenia tłuszczu.


 A potem posypujemy cukrem pudrem i układamy w stosik :)


Z okazji zbliżających się walentynek zrobiłam też serduszka:


Można je polać sosem czekoladowym lub owocowym, albo maczać w dżemie :)

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz